pondělí 31. října 2016

POK - 7. a 8. týden

Klíčovým dokumentem pro příští týden je prezentace Kartografická webová aplikace. Najdete v ní ukázky aplikace XSLT stylů při zpracování prostorových dat (převod základních informací o Kladyjánově mapě do podoby HTML stránek).

Formátu XSLT věnujte prosím velkou pozornost. Když ne kvůli tomu, že se jedná o úžasný nástroj pro zpracování prostorových dat, tak minimálně kvůli zkoušce. Proto na jeho prostudování máte nejen tento týden semestru, ale týden následující, tedy osmý. Proto v pondělí 7. listopadu nebude publikován pravidelný příspěvek na blogu.

V osmém týdnu také využijte čas pro zpracování semestrální práce.

Ještě bych vás chtěl upozornit na geoseminář, který se koná v pondělí 7. listopadu.

3 komentáře:

  1. Přidám pod tento příspěvek odkaz na současný stav mé SP: http://home.zcu.cz/~jmacura/pok/

    Tato rozpracovaná verze umí 2 věci:
    a) "Fulltext search" - zkouší ve SPOI najít hledaný řetězec a zobrazit relevantní výsledky
    b) "spatial search" - podle zadaných souřadnic hledá místa v okolí (velikost okolí je také vstup uživatele)

    Nejbližší plánované změny:
    - přidání nějakého status baru (obzvlášť "fulltext search" trvá dost dlouho)
    - zobrazení dalších informací ze SPOI na stránce
    - třídění výsledků podle kategorií

    Mám otázku: pokoušel jsem se ve SPOI vyhledávát přes prostorové funkce definované ve standardu GeoSPARQL (např. ogcgsf:sfIntersects, ogcgsf:sfWithin), SPARQL enpoint mi tvrdil, že takové funkce Virtuoso nezná. Dělal jsem něco špatně nebo tyto funkce v současnosti opravdu nejsou implementovány? (proč by ale ogcgsf: bylo v Default namespaces?)

    A ještě si dovolím pár poznámek: existuje někde veřejně přístupný datový model SPOI jako RDF, resp. OWL? Z toho SVG obrázku se těžko odvozují například jmenné prostory. Zároveň bych řekl, že ten model vyvěšený na webu http://sdi4apps.eu/spoi/ je neaktuální – minimálně proto, že obsahuje staré schéma pro adresy (měnilo se na jaře (?)). A kam se poděly navržené vlastnosti a sesbíraná data z loňského kurzu SGG? Zůstaly v šuplíku?

    OdpovědětVymazat
  2. Právě jsem chtěl napsat, že by bylo dobré tam přidat alespoň nějaké slovo typu "processing...", protože jsem si vůbec nebyl jistý, jestli aplikace pracuje. Ale pak jsem si přečetl poznámku o status baru.

    Prostorové funkce by být implementovány měly. Ale tahle otázka je spíš na Raitise Berzinse (asi jste se s ním setkal v Lotyšsku). Máte na něj kontakt?

    Data a rozšíření ze SGG jsou zatím skutečně v šuplíku. V minulých měsících se musela prioritně zpracovávat data od členů projektu a řešit věci spojené se změnou datového modelu (v nejbližších dnech by měla být nahrána nová verze SPOI s trochu pozměněnou klasifikací). Takže data budou nahrána zřejmě v zimní nebo jarní verzi.

    Datový model zašlu emailem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se za opožděnou reakci. Ano, s Raitisem jsem se setkal, kontakt na něj mám, ozvu se mu.

      Na novou klasifikaci jsem zvědav. Bude WAZE a OSM kategorizace v datech ponechána nebo bude zcela odstraněna ze všech existujících dat?

      Děkuji za datový model, je (bude) zpracován perfektně. Škoda, že zatím není veřejně dostupný na webu pro všechny případné zájemce o SPOI data.

      Vymazat