pondělí 8. února 2016

Murphyho zákony pro začínající semestr a obhajoby nanečisto

Protože se blíží semestr, zítra budou pololetní obhajoby nanečisto a já jsem našel starý dokument, ve kterém jsem studentům vysvětloval, jak mají psát seminární práce, což jsem doprovodil některými vybranými Murphyho zákony, rozhodl jsem se, že neuškodí některá základní pravidla murphologie zaměřená na vědu, výzkum a školství (především prezentace odborných prací) připomenout.


Je velmi jednoduché něco zkomplikovat, zato bývá značně komplikované něco zjednodušit.
—Meyerův zákon

Nikdo neposlouchá, co říkáte, dokud neuděláte chybu.
—Zákon schválnosti v pedagogice

Krást myšlenky od jedné osoby je plagiátorství; krást myšlenky od mnoha lidí je výzkum.
—Felsonův zákon

I. Odborná komise je dvanáct lidí, kteří dělají práci jednoho člověka.
II. Odborná komise je jediná známá forma života s dvanácti žaludky a bez mozku.
—Dvě definice komise pro vědeckou činnost

Odborník je člověk, který přijel z jiného města.
—Marsova definice

Ať se děje, co se děje, dbejte, aby to vypadalo tak, že je to váš záměr.
—První pravidlo důstojného vystupování

Většina dobře prošlapaných cest nikam nevede.
—První pravidlo provozu životních cest

Žádné komentáře:

Okomentovat