pondělí 19. května 2014

Hodnocení předmětu SGG

Děkuji všem, kteří obětovali svůj čas napsali krátkou zpětnou vazbu k předmětu Socioekonomická geografie pro geomatiku (KMA/SGG). Přidávám několik stručných poznámek z mé strany:

  • Mám velkou radost z kladného hodnocení tématu seminárních prací a výuky prostřednictvím internetu (i když vím, že by víc osobních kontaktů neškodilo).
  • Musím říct, že i mě čtení vašich seminárních prací a jejich dílčích výsledků také velice bavilo a těším se na závěrečné prezentace. Především oceňuji různorodost pohledů na danou problematiku (i v případě že s daným názorem nesouhlasím) a snahu přemýšlet nad danou problematikou (cílem nebylo nalézt jediné správné řešení, ale "donutit" student se zamyslet nad problematikou lokalizace).
  • Přístup ke jménům studentům - podle nařízením ZČU nesmí mít veřejnost současný přístup ke jménu a ZČU číslu, takže z hlediska legislativy to problém není. Ale chápu, že to může být nepříjemné. Jestli kdokoli chce i nyní změnit jméno za nějaký kód, není problém tak učinit. Bylo to možné i během semestru, ale explicitně jsem to nenabízel.
  • Časová náročnost - docela by mě zajímalo, kdybyste realisticky zhodnotili počet hodin, které jste během semestru museli seminární práci věnovat. Já jsem se snažil o nějaký odhad před semestrem, tak jsem zvědavý nakolik jsem se strefil. Na druhou stranu musím poznamenat dvě věci:
    • Dobré a zajímavé věci si vyžadují velké množství času.
    • Mám trochu pocit, že někteří kolegové studenty zbytečně šetří - za velký počet kreditů, chtějí málo výsledků nebo příliš jednoduché výsledky. A to podle mě na vysokou školu nepatří.
  • Nesourodé informace - to nebylo dáno absencí přednášek, ale charakterem předmětu. Jak jsem avizoval na začátku semestru, mělo jít o jakýsi soubor 13 exkurzí do různých oblastí, které se týkají prostorových dat - jejich obsahu (geografické disciplíny), formy (ontologie) i teorie. Navíc jsem se snažil pokrýt mezery, které vznikly během studia geomatiky. To znamená probrat to, co jinde nezaznělo. Proto předmět možná působí heterogenně, ale to bylo jeho cílem. Proto jsme u žádné problematiky nezašli příliš do hloubky, ale spíš ukázali možnosti. V budoucnosti bych chtěl jednotlivé přednášky více provázat, například ukázkami na společné doméně nebo tématu.  

Žádné komentáře:

Okomentovat