pondělí 10. února 2014

SGG - 1. týden

Vítejte v prvním týdnu letního semestru.

Na začátek připomínám dvě hlavní zásady pro úspěšné absolvování předmětu KMA/SGG aneb Socioekonomická geografie pro geomatiku.

  1. Pečlivě si pročtěte dokument Průvodce předmětem, najdete v něm odpovědi na mnoho otázek týkajících se sylabu, zápočtu nebo zkoušky.
  2. Sledujte tento blog, budou na něm uveřejňovány veškeré informace a novinky.
Přednáška v prvním týdnu bude zaměřena na úvod do předmětu (ujasníme si nejasnosti z Průvodce předmětem), harmonizaci prostorových dat a Linked Open Data. Nové prezentace jsou umístěny v sekci Studijní materiály, starší pak na stránkách předmětu SGG na gis.zcu.cz.

Co se týká úkolů, tak pro následující týdny jsou aktuální hned dva:

  1. Do diskuze pod tento příspěvek napište připomínky ke kurzu (nápady, náměty, očekávání...). Získáte hned dva body (za smysluplné poznámky). Termín je 19.2.2014.
  2. Do diskuze pod tento příspěvek také napište rozdělení do skupiny (jména členů skupiny) a výběr ORP. Opět získáte 2 body (každý ze členů skupiny), termín je 23.2.2014.

13 komentářů:

  1. Václav Jůna, Jindra Marvalová, Petr Adámek - Stod

    OdpovědětVymazat
  2. Helena Krutinová, Hana Polívková, Pavel Knížák - Blovice

    OdpovědětVymazat
  3. Dovolím si jeden příspěvek jako poznámku. Vhodným vylepšením pro předávání informací pro studenty by mohlo být založení předmětu na Courseware. I zde je možná diskuze a výhodou je, že studenti si nemusí zřizovat zvláštní účet (jako já na Google) třeba jen kvůlit tomuto předmětu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měl jsem několik důvodů, proč jsem předmět neuveřejnil v courseware:
      1) Prostředí je naprosto neintuitivní (pro tvůrce) a raději budu věnovat svůj čas tvorbě obsahu než seznamování se prostředím.
      2) Na Google publikuji další materiály (například hodnocení předmětu).
      3) Google je vhodnější i pro sdílení materiálů i mimo univerzitu.

      Vymazat
    2. ...a ještě možnost spravování více předmětů najednou.

      Vymazat
  4. Dobrý den,
    osobně jsem zastáncem osobní účasti na přednáškách, je to nenahraditelné, ale pro studenty kombinovaného studia je tato možnost komunikace velmi výhodná! Veškeré informace jsou na jednom místě.
    Uvítala bych možnost seznámit se s výsledky Vámi vybraných prací studentů z předchozích let.
    Hodnotit předmět jako takový se zatím nedá, ale předpokládám, že domácí úkoly budou časově náročné.
    Ke zkoušce by pomohla malá ukázka testu.
    HK)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výsledky prací jsem zamýšlel dát na web, ale při čištění disku jsem o ně bohužel přišel.
      Malou ukázku testu se budu snažit na web umístit.

      Vymazat
  5. Dobrý den,
    v prvním ročníku jsme měli předmět geografie malé oblasti, který byl časově dosti náročný, ale velmi mě bavil. Doufám, že předmět SGG bude v jistých ohledech podobný předmětu GMO. Tato tématika je zajímavá a přínosná, jak v profesním životě, tak i v budoucím soukromém, například pro rozhodování, kde budeme žít.
    Určitě souhlasím s tím, že by nám pomohlo seznámení se s nějakými pracemi z předchozích let a ukázka zkouškového testu.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den,
    výuka pomocí blogu je zajímavá a účelná. Souhlasím s tím, že občasné přednášky nebo cvičení jsou potřebné, ale dají se nahradit konzultacemi. Po zkušenosti z předmětu POK, bych chtěl navrhnout dávat jednotlivé úkoly do samostatné části, tak aby bylo možné zpětně rychleji vyhledávat vypracované úkoly kolegů, protože to je důležitá část studijních materiálů. Hledání úkolů bylo již urychleno archivem blogů, ale stále je to trochu složité.
    Ještě jednu maličkost, na první pohled není moc vidět rozdělení "domovská stránka / studijní materiály", mohly by se zvýraznit?

    V. Jůna

    OdpovědětVymazat
  7. Lucie Karasová, Lenka Hozmanová - Sučice

    OdpovědětVymazat