pátek 10. ledna 2014

POK - poslední, samozřejmě dobrovolný úkol

Pokud by někomu snad chyběli nějaké body (konkrétně 3) do získání zápočtu, tak nabízím jednoduchou možnost, jak je získat. Napište pod tento příspěvek krátké nebo dlouhé hodnocení předmětu POK (způsob výuky, náplň předmětu, komunikace apod.).
Pokud vám body nechybí, tak bych vás chtěl stejně o zpětnou vazbu požádat. Je to důležité pro mě, pro vaše spolužáky (budoucí studenty POK) a možná také pro vás.

7 komentářů:

  1. Dobrý den,
    k hodnocení předmětu POK:
    výuka pomocí blogu je pro kombinované studium velmi přínosná.
    Výhody blogu- akčnost a srozumitelnost komunikace, na jednom místě vše potřebné.
    Způsob výuky- postupné zadávání úkolů=průběžné studium.
    Náplň předmětu- velmi zajímavá a obsáhlá, pro svou náročnost by si zasloužil vyšší kreditové ohodnocení. Před zkouškou bych uvítal ještě nějaký cvičný test.
    S pozdravem Petr Fiala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den pane doktore,
      rád bych Vás poprosil o kontrolu jedné zkušební otázky. Děkuji za kontrolu.
      S pozdravem Petr Fiala
      odkaz na složku: http://home.zcu.cz/~petrf/POK_ukol_test

      Vymazat
  2. Dobrý den,
    souhlasím s vyšším kreditovým ohodnocením, pokud je to možné. Jelikož skutečně náplň předmětu je náročná a obsáhlá.
    Stejně si myslím, že přednášky by nebyly na škodu, jsem si jistá, že po 1. úkolu na přednášky začne chodit víc studentů.
    Blog je skutečně prospěšný a moc děkuji za včasnou reakci na dotazy.
    Bohužel jsme nedostali správné odpovědi na 2. test.
    S pozdravem E.B.

    OdpovědětVymazat
  3. Předmět je veden metodicky pro získání přehledu o využití značkovacích jazyků od prosté popisné podoby jazyka XML k automatizované tvorbě tematických map v prostředí internetu.
    Podle mého názoru předmět svoji náročností a rozsahem přesahuje předpokládanou hodinovou dotaci i kreditové ohodnocení.

    Dobrý večer
    Mařík

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den,
    souhlasím s kolegy ohledně kreditového hodnocení a časové náročnosti předmětu. Myslím si, že právě ve druhém ročníku navazujícího studia a především pro studenty kombinovaného studia, je velmi náročné zvládnout všechny zadané úkoly a přitom pracovat na diplomové práci a k tomu samozřejmě plnit semestrální práce i z jiných předmětů. Možná by bylo vhodnější předmět vyučovat v prvním ročníku?
    Náplň předmětu je velice zajímavá a každý si zde určitě najde to co by ho třeba mohlo bavit. Co se týče blogu, je výborný ohledně rychlé komunikace, ale občas bych taky raději uvítala ústní přednášky, zvláště u těch složitějších témat. Protože mnohé vidí člověk opravdu poprvé a ten výklad k tomu chybí i přes velkou škálu zdrojů na internetu.
    S pozdravem Z.L.

    OdpovědětVymazat
  5. Přidám se k hodnocení kolegů. Nejprve bych chtěl říci, že nejsem příznivcem kreditového systému. Často se stává, že kreditové ohodnocení vůbec nekoresponduje s časovou náročností předmětu. Když vezmu svůj studijní plán a sečtu kredity za povinné a povinně volitelné předměty + jazyky, mám kvótu 120 kreditů splněnou. Takže význam kreditového systému mi uniká... Ale k věci. Nejprve bych rád vyzdvihl tento blog a dobrou komunikaci s vyučujícím, která, bohužel, nebývá u jiných předmětů samozřejmostí... Líbí se mi i systém úloh v průběhu semestru. Já osobně jsem se pral s tím článkem, ale to jde spíš na můj vrub. Drobné nedostatky už zmínili kolegové v předchozích příspěvcích. Na závěr taková úvaha - nestálo by za to, aby se blog rozšířil i o další předměty, které vedou ostatní vyučující? Myslím si, že by to většina studentů uvítala (soudím dle návštěvnosti).

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý večer,
    na úvod k náplni předmětu, která je široká a zajímavá. Myslím, že každý si zde může najít něco co ho zajímá nebo co může dále využít.
    Výuka:
    Vzhledem k rozsahu probírané látky je předmět poměrně náročný, tomuto faktu neodpovídá kreditní hodnocení (patrně stále odpovídá dřívější podobě úloh). Vzhledem k náročnosti předmětu pro jeho absolvování bych zvážil jeho přesun do jiné části studia. Například výměnou předmětů SGG (zařadit do 3. semestru) a POK (zařadit do 2. semestru). Pro studenty kombinovaného studia je toto zařazení obtížně zvládnutelné s ostatními studijními povinnostmi.
    Případně by mohlo pomoci zveřejnění úkolů a termínů odevzdání již na úvod předmětu (v průvodci předmětu). Tak, že by studenti mohli úlohy zpracovávat dopředu. I když zde rozumím problému s návazností úloh na sebe a na probíranou látku. A má tak studenty motivovat k průběžnému studiu.
    Blog:
    Blog je velmi dobrý pro rychlou komunikaci. V případě řešení problémů s úlohami možnost poučit se s problémů druhých a vyhnout se jim, případně není nutné pokládat stejné dotazy znovu a znovu. Trochu problém může nastat u některých studijních materiálu, které jsou formou prezentací k přednáškám. Zde občas chybí slovní komentář jako na přednášce, ale to je možné řešit konzultacemi. U témat s větším zájmem studentů o doplnění by po domluvě nebylo špatné zařadit "hromadnou konzultaci".
    Osobně bych uvítal možnost u testu možnost si zpětně, po zveřejnění správných odpovědí, projít své odpovědi. Po zveřejnění hodnocení jsem se totiž nebyl schopen dobrat chyb. Chybělo mi uveřejnění výsledků druhého testu.
    Občas je běžné zveřejňování ukázkových zkouškových testů s typovými úlohami, není to špatný studijní materiál.
    S pozdravem
    Ondřej Veverka

    OdpovědětVymazat