čtvrtek 7. listopadu 2013

Hodnocení v polovině semestru aneb tři body navíc

Hodnocení předmětu na konci semestru má smysl pro vaše následovníky. Pokud chcete něco změnit ještě v aktuálním semestru, tak se pokuste do komentářů k tomu příspěvku napsat dva nebo více nápadů, které jsou realizovatelné do konce semestru a zároveň by přispěly k jeho zdárnějšímu průběhu. A za smysluplné odpovědi získáte tři body navíc!
Termín je pátek 12:00. Pak přijímám připomínky samozřejmě dál, ale bez bodového ocenění.

9 komentářů:

  1. Myslím, že by bylo vhodné doplnit graf bodového hodnocení předmětu tak, aby byl lépe patrný přesný bodový zisk studentů. Za současného stavu se totiž poněkud obtížně odhadují jednotlivé body a je proto třeba problém zjistit, zda student za danou úlohu dostal například pět nebo šest bodů. Nejjednodušší by podle mě bylo buď doplnit přímo číselné hodnoty k jednotlivým sloupcům, nebo rozdělit sloupky po jednotlivých bodech.

    OdpovědětVymazat
  2. Jediné co mě v tuto chvíli napadá k tomuto předmětu, je že pokud to hodnotím jako student dálkového studia, tudíž plně pracující člověk, mám někdy problém s odevzdáním úloh do určitého datumu. Vím, že to člověka aspon donutí to udělat a nenechat to na poslední chvíli, ale třeba by bylo lepší zadat jeden, dva úkoly na měsíc. Pokud by se mi stalo, že bych musela služebně odjet na více dní, nemám šanci úlohy včas odevzdat a i přesto, že je semestr poměrně dlouhý ztrácím body za nedodržení termínu. Ten systém odevzdání po měsíci byl zvolen i TKA, což mi více vyhovovalo. Pak se stává, že studenti nekontrolují blog každý den a pak se diví co všechno máme odevzdat. Třeba nevím, jestli se zde dá nastavit upozorňování na příspěvky a komentáře,aniž bych to musela každý den kontrolovat i když to stále dělám :). Pro mě osobně by to velká výhoda, aby mě to někde upozorňovalo. Možná to lze, ale nevím jak. Tak to je ode mě zatím vše.
    Hezký večer Z. Laciná

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý večer,
    z mého pohledu bych doplnil kolegu Voráčka, tím jeslti by nebylo možné doplnit hodnocení do samostatného štítku, tak abych hodnocení nemusel hledat v blogu. Například: Štítky - POK (28) (hodnocení). Dále mi jen napadá, že by bylo po vzoru některých předmětů vhodné zpětně doplnit správné vypracování jednotlivých úkolů, tak abychom se mohli poučit například na zkoušku. Samozřejmě by se musel přepracovat bodový systém. Například na jednotlivý úkol by byl termín odevzdání 14dní na bonusový 1 bod, další 4 týdny za bonus +0 bod, a poté by se odečetl jeden bod, a s tím by se zveřejnily výsledky úkolu. Student by nadále mohl odevzdat úkol se ztrátou bodu, ale věděl by správný výsledek úkolu.
    S pozdravem Václav Jůna

    OdpovědětVymazat
  4. Pokud by ostatní kolegové měli zájem, tak bych navrhl se sejít na společné konzultaci týkající se praktických příkladů jazyka XSLT.
    S pozdravem Petr Fiala

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych se nebál stejné formy dokumentu jako v TKA s tím rozdílem, že místo ANO/NE by byl uveden počet bodů. A počet bodů by byl okomentován zdůvodněním chyb. Souhlasím s názory, že ten graf s výsledky je sice přehledný, ale konkrétní počet bodů se dá jen těžko odečíst. Druhý můj nápad směřuje k zveřejňovaným materiálům. Nebylo by dle mého názoru na škodu, kdybyste vždy jeden z dokumentů (jejichž počet mimochodem velmi oceňuji) každý týden označil jako stěžejní (vím, že ne vždy to jde). Myslím si, že každému se stane, a kolegům dálkařům zvlášť, že má nabitý týden a nestihne projet všechny materiály. Tento krok by podle mě zamezil, aby nikomu neujel vlak.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den,
    proti bodovému hodnocení nic nemám, ale citím se jako v obchodě. Asi je to důsledek současné doby.
    Hned na začátku semestru bych chtěla ještě jednou poznamenat, že 1. úkol týkající semestrálky byl určen s výhodou pro denní studium. Jelikož u kombinovaného studia semestr začal o 2 týdny později. Bylo by asi trochu spravedlivější odevzdávání úkolů pro kombinovaný studium upravit a dat možnost vydechnout a zabyvat se i jinými předměty.
    Asi mě osobně chybí ustní přednášky. Brala bych to tak jako na SGG. Odevzdávání úloh den před přednáškou. Pak napadá spoustu otázek a nepochopení, které je občas lépé vyřešit ustně. Přeci jsou materialy, které jsou třeba v angličtině a nechapu všechno dobře a správně. Odpovědi na blogu sice jsou rychlé, ale stejně to neni ono. A na konzultace také je težké vybírat čas.
    Něšlo by ten graf udělat dinamickým??? a nějak lépé hledatelným??

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den,
    k hodnocení: bylo by transparenční hlavně zdůrazňovat chyby a přesný počet bodů které byly za to odečteny. Graf bych ponechal, pak by byl jen orientační. K formě výuky pomocí blogu, myslím, že je výborný, takto intenzivní průběh lze jen pochválit. Co se týče možné společné konzultace bych ještě v listopadu uvítal přednášku k praktickým příkladům k jazyku XSLT.
    S pozdravem Petr Fiala

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den,
    stejně jak ostatní bych měl připomínku k hodnocení, které je v současné podobě nepříliš dobře porovnatelné. Lepší by byla podoba v jaké bylo prezentováno první hodnocení přednětu SGG v minulém semestru (nad přislušnou grafickou podobou se zobrazovalo bodové ohodnocení). Také by bylo lepší hodnocení dát jako u TTKA pod průvodce předmětem. K hodnocení by bylo dobré zveřejnovat komentáře, proč byl udělen daný počet bodů a po odvezdání případně i ukázku správného řešení.
    Další návrh je už spíše pro další roky, a to termíny odevzdání úkolů zařadit do průvodce předmětem stejně jako to je u semestrální práce.
    S pozdravem
    Ondřej Veverka

    OdpovědětVymazat